Pablo J. Rañales presenta a súa segunda novela, Na chepa do Busero, en Ares

A Alianza Aresá acollerá o evento, organizado pola Concellaría de Cultura do propio municipio, este sábado, 1 de xullo, ás 20:00 horas.

O autor estará acompañado por Conchi Ramil, responsable da comunidade dixital Xente de Ares, para falar dunha nova historia que continúa co persoal realismo máxico de Rañales.

O xornalista e escritor residente en Ares, Pablo J. Rañales (Mugardos, 1999) presentará a súa segunda novela En la chepa del busero, publicada en maio por Valhalla Edicións, o vindeiro sábado, 1 de xullo, ás 20:00 horas na Alianza Aresá. Rañales inicia así o conxunto de actos de promoción da obra xusto no espazo onde se formou en escritura creativa e arrincou os seus contactos co sector literario, dentro das propias instalacións da biblioteca municipal de Ares.

A nova novela do novo mugardés reitera o seu compromiso cun particular realismo máxico, pero nesta ocasión focaliza a mirada no propio acto de viaxar. Así, Luís Romaus, o protagonista da historia, verá como a súa vida ponse patas para arriba coa aparición de Milko, un exmilitar checo reconvertido en busero que o raptará e executará o que o propio Milko denomina como “secuestro turístico”: unha viaxe de obrigado cumprimento que os levará a percorrer Europa con todos os gastos pagos.

Desta maneira, o relato profundará nunha dobre concepción da viaxe. Existirá o claro pracer de explorar o mundo, de descubrilo e descubrirse a un mesmo, pero tamén a dor de facelo de forma obrigada, sen liberdade, deixándose levar polos desexos doutra persoa. Lugares reais de Europa mesturaranse con localidades inventadas por Rañales para reflexionar sobre as redes sociais, o neoliberalismo, a amizade e, ante todo, as transformacións identitarias.

Porque toda a aventura que hai detrás de En a chepa do busero esconde un canto a favor dos cambios, da relevancia dos choques culturais e da introspección para pescudar o que uno é e quere ser. É a gran reflexión detrás dunha novela que se estrutura en dúas liñas narrativas, unha tradicional e outra proxectada no futuro, e que mantén o estilo característico do mugardés.

Con esta historia, Rañales solidifica a súa vinculación co mundo literario despois da publicación de Siervos de tinta (2021), a súa primeira novela, que se suma ás coautorías autopublicadas na adolescencia: La Narrativa de Suspense (2015) e Seis días para leer y mil noches para soñar (2016). Proximamente, tamén intervirá na literatura galega con Os afogados, obra gañadora do Illa Nova de Narrativa de 2023 da Editorial Galaxia, seguindo o ronsel da fantasía, ciencia ficción e terror.