Para saber máis sobre este recuncho do norte, é interesante coñecer a súa historia. Unha historia que tamén dará explicación aos diferentes edificios relixiosos, castros ou mesmo á construción dalgúns edificios significativos da vila.

As raíces de Ares remóntanse á cultura castrexa. Este asentamento dá lugar a vestixios de diversos castros, tales como o Castro  Mourón, o Castro de Ares ou o Castro de Santa Mariña, entre outros.

Tamén foi importante o paso romano polo territorio, onde bautizan a forma do Golfo Ártabro como arco, dada a forma que as rías de Ferrol, Betanzos, A Coruña e Ares conforman. Son tamén os romanos quenes constrúen no municipio a Ponte da  Ciscada, da que hoxe podemos gozar e a cal se atopaba sobre a vía que conducía de Ares a  Pontumio.

Anos máis tarde a  valerosa Casa dos Andrade cobra importancia na época medieval, xa que recibían poderosas rendas dado o dominio da mesma sobre o territorio. E foi un dos compoñentes desta familia,   Fernán Pérez de Andrade “Ou  Bo”, quen fixo construír o Mosteiro de Santa Catalina en 1393.

Outro dos acontecementos destacados que permiten que hoxe gocemos do encanto e familiaridade do barrio do Porto é a chegada do asentamento xudeu que veñen ao pobo fuxindo da persecución dos Reis Católicos. A colonia xudía comeza a dedicarse así ao negocio do sal.

Non foi ata mediados do século XVIII que chegaron os “ Fomentadores” cataláns, que introduciron procedementos novos para a conservación do peixe. Un acontecemento que foi realmente útil para os habitantes, xa que en Ares xogaba gran importancia o sector pesqueiro, algo que aínda permanece unido ao sector servizos.

Finalmente, da historia do municipio pódese destacar a pisada cubana no mesmo. Dada a crise económica do século  XIX e a primeira metade do  XX, moitos habitantes comezan o roteiro ultramarino cara Cuba, e moitos outros á cidade veciña de Ferrol.

Son os emigrantes cubanos quenes contribúen enormemente ao desenvolvemento cultural da poboación aresá, de feito, hoxe podemos admirar e gozar da antiga escola de instrución “As Alianzas”.

No que respecta a a actualidade, Ares é un municipio que recibe abertamente a todo aquel que se preste a descubrilo e no paseo e polas súas rúas deixa ver e revivir toda a súa historia, unha longa tradición mariñeira e un crisol cultural que nace na Idade Media e que se perde nos albores do século XXI.

Monasterio de Sta. Catalina
Plano do castro de Ares
Típica distribución dunha casa romana
Descargando sal